Wednesday, January 19, 2011

20 januari 2010...

Selamat pagi diari...
mungkin banyak yang engkau tak tahu apa yang aku tahu kan? xpelah buat sementara ni biarlah aku simpan dulu perkara ni sampai satu hari nanti. Benar kata orang, Allah menyayangi hambanya yang teraniaya. Setiap doa yang diminta dengan bersungguh hati tentu akan dimakbulkan. Dengan syarat hati mesti suci dan bersih dari berprasangka buruk pada orang yang kita kenal atau pun tak kenal. Kematangan seseorang bukan diukur dari umur tp cara pemikiran dan tahap kesabarannya. mungkin ada yang akan mencemuh atas apa yang aku katakan ini. tak semua orang dimuka bumi ini akan suka pada diri kita. biasalah perasaan dengki dan cemburu dan sakit hati adalah satu penyakit yang wajib ada pada setiap orang. Cuma bagaimana untuk mengawalnya kita kena belajar sendiri. Jangan kita mudah menilai seseorang hanya dengan penilaian dan gambaran yang orang lain ceritakan semata2. dan jangan sekali2 menggelarkan orang lain dengan nama2 yang buruk.. Dalam Quran pun dh tercatat macam tu kan.. aku nak tunjuk baik? tak lah.... memang aku tau aku tak baik. tapi sekurang2nya aku sedar yang aku memang tak baik. dari orang lain yang sangka dirinya baik tapi disebaliknya mempunyai sebuah hati yang terlalu busuk dari seekor bangkai. Astaghfirullah.... lebih baik muhasabah diri sendiri dari menilik apa salah dan silap orang lain kan. Allah tetap akan bersama orang yang bersabar dan sentiasa ingat padaNYA bukan kerana sesiapa. CINTAI ALLAH LEBIH BERMAKNA DARI MENYINTAI MANUSIA YANG MEMPUNYAI HATI YANG BERUBAH2....

No comments:

Post a Comment